FAQ

Co je e-Balík?

Webový portál e-Balík slouží pro jednoduché a rychlé objednání vnitrostátní i exportní balíkové přepravy včetně základních doplňkových služeb.


Jaké služby e-Balík nabízí?

Služby zahrnuté v základní ceně přepravného:

Automatické pojištění do výše 6.000 Kč

FlexDelivery Service (v rámci ČR)
          - avizace doručení včetně předpokládaného časového okna prostřednictvím e-mailu,
          - možnost řídit proces doručení prostřednictvím on-line aplikace DeliveryManager, která nabízí volbu mnoha variant změn jednoduše po kliknutí               na odkaz v e-mailu oznamujícím doručení zásilky.


Dodatkové služby (v rámci ČR):

Dobírka (max. výše 60.000 Kč)
            - doběrečná částka je převedena na účet odesílatele do 10 dnů od doručení a provedení výběru    

FlexDelivery SMS service
            - rozšíření služby FlexDelivery Service o zasílání SMS zpráv příjemci

Připojištění do výše 20.000 Kč

ParcelShop Delivery service - doručení balíku příjemci do ParcelShopu (výdejního místa GLS) v rámci ČR


Co nabízí služba ParcelShop Delivery?

Jedná se o doručení balíku do ParcelShopu GLS v rámci ČR. Pokud se domluvíte s příjemcem o vyzvednutí balíku v nejbližším Parcelshopu GLS, stačí vybrat daný ParcelShop na mapě a potvrdit jej v objednávce přepravy.

Jak vybrat správný ParcelShop pro doručení balíku do výdejního místa?

  1. Pokud znáte ParcelShop v doručovací lokalitě, pouze jej vyhledejte v editoru pod zmíněnou službou a adresa se Vám automaticky doplní do adresáta.

  2. Pokud nevíte, kde se nachází nejbližší ParcelShop a chcete jej vyhledat na mapě, prosím klikněte na tlačítko „najít na mapě“ a zvolte Váš ParcelShop v dané lokalitě. Opět se adresa propíše do adresáta.

Po vybrání ParcelShopu pouze doplňte kontaktní údaje na klienta (Jméno, Příjmení, Telefon + Email).


Způsob předání a platby:

Způsob předání:

  1. Vyzvednutí kurýrem
  2. Podáním v GLS ParcelShopu

Způsob platby:

  1. Platba Online (platba prostřednictvím platební brány GoPay)
  2. Platba prostřednictvím dobitých kreditů ve Vašem účtu

Příklady služeb, které nenabízíme: paletová přeprava, křehké, neklopit, výměna balíků, bezplatné vrácení odesílateli, rozvoz a svoz balíků o víkendu a ve státní svátky.


Musím se registrovat, abych mohl poslat balík? Jaké výhody má registrace?

Balík lze poslat i bez registrace, avšak některé funkce jako jsou dodatkové služby, adresář příjemců, přehled přeprav, vícekusová objednávka, využití kreditního systému apod. jsou dostupné pouze po registraci a přihlášení.

Registrovat se můžete jako fyzická nebo právnická osoba (firma). K registraci jako „fyzická osoba“ není třeba zadávat žádné další údaje než jen ty, které budete zadávat jako odesílatel (jméno, příjmení, adresa, telefon a e-mailová adresa). Pokud se registrujete jako „firma“, zadejte Vaše IČ a dejte údaje o vaší firmě načíst z ARES.

Po vyplnění potřebných informací a zvolení hesla je váš účet připraven k opakovanému využití. Zvolený email je zároveň login (jméno k přihlášení na váš účet).


Co mám dělat, pokud jsem zapomněl heslo?

V případě zapomenutého hesla klikněte na odkaz níže a vyplňte e-mailovou adresu. Po jejím zadání Vám bude na uvedenou e-mailovou adresu odesláno nově vygenerované heslo, které je nutné během prvního přihlášení změnit.

Odkaz pro změnu hesla naleznete zde.


Kolik stojí odeslání balíku?

Ceny přepravy se vypočítávají podle cílové země, váhy a velikosti balíku. Velikostní třída je definována jako nejdelší strana + nejkratší strana balíku.

GLS rozlišuje následující velikostní třídy:

  • Velikost XS
  • Velikost S 
  • Velikost M
  • Velikost L 
  • Velikost XL

Zde najdete přehledný ceník služeb a seznam všech zemí, do který je možné balík odeslat.


Jaké standardní přepravní lhůty GLS nabízí?

Standardní přepravní lhůty se odvíjí ode dne předání balíku do přepravy, který však není v orientační době přepravy započítán. V rámci České republiky je standardní přepravní lhůta následující pracovní den od podání. GLS balíky doručuje výhradně v pracovní dny v obvyklých provozních dobách.

Zde najdete přehledný ceník služeb a seznam všech zemí, do který je možné balík odeslat.

UPOZORNĚNÍ: Každá objednávka zaslaná po 18 hodině posledního pracovního dne v týdnu, dále během víkendu či svátku, bude zpracována až následující pracovní den, svoz proto proběhne až druhý pracovní den od jejího odeslání.


Je možné vyzvednutí zásilky ještě dnes?

Vyzvednutí kurýrem již možné není, ale v případě zvolení předání balíku do GLS ParcelShopu je možné podat balík na kterémkoliv GLS depu každý všední den do 17:00 hod.

Vyhledávač GLS ParcelShopu naleznete zde.

Vyhledávač dep naleznete zde.


Je možné zadat vícekusovou objednávku?

Pro možnost odeslání více zásilek v rámci jedné objednávky je nutné se zaregistrovat a přihlásit. Následně můžete zadat požadavek na přepravu více zásilek (do maximální výše celkového přepravného 10 000 Kč). 

Následně je možné využít např. funkce adresáře či duplikace zásilky bez nutnosti opětovného vyplňování rozměrů či adresy příjemce.


Jak velký a těžký může být můj balík?

Odeslání z GLS ParcelShopu:
maximální povolená váha = 15 kg
maximální povolená obvodová délka *= 300 cm

maximální povolená výška = 60 cm
maximální povolená šířka = 80 cm
maximální povolená délka = 100 cm

Vyzvednutí balíku kurýrem:
maximální povolená váha = 40 kg
maximální povolená obvodová délka *= 300 cm

maximální povolená výška = 60 cm
maximální povolená šířka = 80 cm
maximální povolená délka = 200 cm

* Výpočet pro maximální povolenou obvodovou délku = (2x výška + 2x šířka + 1x délka)

Upozornění: Balík nesplňující kterýkoliv z výše uvedených bodů není možné odeslat.


Kde si mohu vytisknout štítek?

Po odeslání objednávky přepravy obdržíte do e-mailu zadaného při Vaší registraci přílohu, ve které naleznete odděleně:

  1. Štítky ve formátu A4 2x2 – max. 4 štítky na 1 straně
  2. Rekapitulaci objednávky přepravy
  3. Daňový doklad za přepravu

Pro tisk přepravních štítků nyní pouze stačí vytisknout stranu se štítky.


Jaké výhody mi přináší kreditní systém?

Pokud jste podnikatelský subjekt s IČ a zaregistrovaný klient na portálu e-Balík, doporučujeme využít Kreditního systému, který slouží jako platební prostředek (peněženka) v prostředí aplikace e-Balík. Kredit si můžete dobít buď online platební kartou nebo převodem. Systém slev spojený s využitím Kreditního systému se řídí pravidlem: „Čím více balíku pošlete, tím méně za balík platíte“. Přehled o čerpání/vrácení kreditů naleznete na 2. straně cenové nabídky zde.


Jaké jsou požadavky na balení?

Každá zásilka musí kromě požadavků na velikost a váhu splňovat také požadavky na správné balení. Přehled rad a tipů pro balení naleznete zde.


Je možný svoz ze zahraničí a doručení do ČR?

Ne, importní přepravu nelze prostřednictvím aplikace e-Balík zajistit. Možné je objednat pouze vnitrostátní či exportní přepravu.


Kde se nalézá můj balík?

Svůj balík můžete on-line sledovat na webových stránkách GLS po zadání čísla balíku zde.

Pro bližší informace o průběhu doručování kontaktujte naši zákaznickou podporu 567 771 111 nebo e-mail info@gls-czech.com.


Mám jinou adresu nakládky než fakturační.

Pokud jste registrovaný klient a máte jinou adresu nakládky než adresu fakturační, můžete si přidat novou svozovou adresu do adresáře v sekci Můj účet – Adresy – Přidat adresu. Poté si můžete vybrat tuto adresu v sekci Můj účet – Nastavení – Vybrat adresu nakládky z adresáře. Při zadání nové objednávky se vám automaticky zobrazí v Odesílateli zvolená adresa.


Lze provést hromadný import adres/kontaktů?

Ano, můžete provést nejen hromadný import zásilek pro přepravu, ale také hromadný import adres a kontaktů. V sekci Můj účet – Adresy – Importovat adresy vložte soubor CSV s databází vašich kontaktů.