FAQ

Co je e-Balík?

Portál e-Balík slouží především pro občasné zasilatele a soukromé osoby a umožňuje jim on-line odbavení balíkových zásilek při zasílání v rámci ČR i do celé Evropy.


Jaké služby e-Balík nabízí?

Služby zahrnuté v základní ceně přepravného:

Pojištění do výše 6.000 Kč
FlexDelivery Service (v rámci ČR)
          - avizace doručení včetně předpokládaného časového okna prostřednictvím e-mailu,
          - možnost řídit proces doručení prostřednictvím on-line aplikace DeliveryManager, která nabízí volbu mnoha variant změn jednoduše po kliknutí               na odkaz v e-mailu oznamujícím doručení zásilky.


Dodatkové služby (v rámci ČR) – přístupné pouze zaregistrovaným:

Dobírka (max. výše 60.000 Kč)
            doběrečná částka je převedena na účet odesílatele do 10 dnů od doručení a provedení výběru    

FlexDelivery SMS service
            rozšíření služby FlexDelivery Service o zasílání SMS zpráv příjemci

Připojištění do výše 20.000 Kč


Způsob předání a platby:

Způsob předání – Vyzvednutí kurýrem
Způsob předání – ParcelShop

Platba hotově* (přepravné lze uhradit také kartou prostřednictvím platebního terminálu)
Platba Online (platba prostřednictvím platební brány GoPay)

*Službu „Platba hotově“ nelze kombinovat se službou „Způsob předání – ParcelShop“.

Příklady služeb, které nenabízíme: paletová přeprava, křehké, neklopit, výměna balíků, bezplatné vrácení odesílateli, rozvoz a svoz balíků o víkendu a ve státní svátky


Musím se registrovat, abych mohl poslat balík? Jaké výhody má registrace?

Balík lze poslat i bez registrace, avšak některé funkce jako jsou dodatkové služby, adresář příjemců, přehled přeprav, vícekusová objednávka apod. jsou dostupné pouze po registraci a přihlášení.

K registraci není třeba zadávat žádné další údaje, než jen ty, které budete zadávat jako odesílatel (jméno, příjmení, adresa, telefon a e-mailová adresa). Po vyplnění těchto informací a zvolení hesla je váš účet připraven k opakovanému využití.


Co mám dělat, pokud jsem zapomněl heslo?

V případě zapomenutého hesla klikněte na odkaz níže a vyplňte e-mailovou adresu. Po jejím zadání Vám bude na uvedenou e-mailovou adresu odesláno nově vygenerované heslo, které je nutné během prvního přihlášení změnit.

Odkaz pro změnu hesla: https://www.e-balik.cz/sign-customer/forgottenpass


Kolik stojí odeslání balíku?

Ceny přepravy se vypočítávají podle cílové země, váhy a velikosti balíku. Velikostní třída je definována jako nejdelší strana + nejkratší strana balíku.

GLS rozlišuje následující velikostní třídy:

  • Velikost XS
  • Velikost S 
  • Velikost M
  • Velikost L 
  • Velikost XL

Zde najdete přehledný ceník služeb a seznam všech zemí, do který je možné balík odeslat.


Jaké standardní přepravní lhůty GLS nabízí?

Standardní přepravní lhůty se odvíjí ode dne předání balíku do přepravy, který však není v orientační době přepravy započítán. V rámci České republiky je standardní přepravní lhůta následující pracovní den od podání. GLS balíky doručuje výhradně v pracovní dny v obvyklých provozních dobách.

Zde najdete přehledný ceník služeb a seznam všech zemí, do který je možné balík odeslat

Upozornění: Každá objednávka zaslaná po 18 hodině posledního pracovního dne v týdnu, dále během víkendu či svátku, bude zpracována až následující pracovní den, svoz proto proběhne až druhý pracovní den od jejího odeslání.

 

Je možné vyzvednutí zásilky ještě dnes?

Vyzvednutí kurýrem již možné není, ale v případě zvolení předání balíku do GLS ParcelShopu je možné podat balík na kterémkoliv GLS depu každý všední den do 17:00 hod.

Vyhledávač dep naleznete zde: https://gls-group.eu/CZ/cs/gls-depo


Je možné zadat vícekusovou objednávku?

Pro možnost odeslání více zásilek v rámci jedné objednávky je nutné se zaregistrovat a přihlásit. Následně můžete zadat požadavek na přepravu více zásilek (do maximální výše celkového přepravného 10 000 Kč). 

Následně je možné využít např. funkce adresáře či duplikace zásilky bez nutnosti opětovného vyplňování rozměrů či adresy příjemce.


Jak velký a těžký může být můj balík?

Odeslání z GLS ParcelShopu:
maximální povolená váha = 15 kg
maximální povolená obvodová délka *= 300 cm

maximální povolená výška = 60 cm
maximální povolená šířka = 80 cm
maximální povolená délka = 100 cm

Vyzvednutí balíku kurýrem:
maximální povolená váha = 40 kg
maximální povolená obvodová délka *= 300 cm

maximální povolená výška = 60 cm
maximální povolená šířka = 80 cm
maximální povolená délka = 200 cm

* Výpočet pro maximální povolenou obvodovou délku = (2x výška + 2x šířka + 1x délka)

Upozornění: Balík nesplňující kterýkoliv z výše uvedených bodů není možné odeslat.

 

Jaké jsou požadavky na balení?

Každá zásilka musí kromě požadavků na velikost a váhu splňovat také požadavky na správné balení. Přehled rad a tipů pro balení naleznete zde: https://www.e-balik.cz/www/images2/document/Manual_baleni_znacky_WEB.pdf


Je možný svoz ze zahraničí a doručení do ČR?

Ne, importní přepravu nelze prostřednictvím aplikace e-Balík zajistit. Možné je objednat pouze vnitrostátní či exportní přepravu.


Kde se nalézá můj balík?

Svůj balík můžete on-line sledovat na webových stránkách GLS po zadání čísla balíku: https://online.gls-czech.com/tt_page.php

Pro bližší informace o průběhu doručování kontaktujte naši zákaznickou podporu 567 771 111 nebo e-mail info@gls-czech.com.