Jak to funguje

Jaké funkce e-Balík nabízí?

Portál e-Balík slouží především pro občasné zasilatele a soukromé osoby a umožňuje jim on-line odbavení balíkových zásilek při zasílání po ČR i do celé Evropy. Adresní štítek je možné vytisknout po zaplacení přepravného bankovním převodem a balík podat k odeslání v jakémkoliv GLS ParcelShopu. Druhou variantou je objednání svozu balíku kurýrem GLS na vámi určené adrese. V tomto případě doveze kurýr již vytištěný adresní štítek a platbu za přepravu můžete uhradit v hotovosti přímo kurýrovi. Balíková etiketa neboli adresní štítek, obsahuje jedinečné číslo zásilky, pod kterým můžete celou jeho přepravu sledovat on-line.


Musím se registrovat, abych mohl poslat balík?

Ne, balík lze poslat i bez registrace, avšak některé funkce jako je zasílání na dobírku, adresář příjemců, přehled přeprav apod. jsou dostupné pouze po registraci.


Jak je složitá registrace?

K registraci není třeba zadávat žádné další údaje, než jen ty, které budete zadávat jako odesílatel (jméno, příjmení, adresu, telefon a email). Po vyplnění těchto informací a zvolení hesla je váš účet připraven k opakovanému využití.


Co mám dělat, pokud jsem zapomněl heslo?

Klikněte na úvodní stránce na odkaz „Přihlášení“ a poté na „Zapomenuté heslo“. Po zadání emailové adresy na ni bude odesláno nově vygenerované heslo.


Jak velký a těžký může být můj balík?

Pro odesílání balíků v GLS ParcelShopu je maximální přípustná obvodová délka ((1x délka + 2x šířka + 2x výška) 300 cm a maximální povolená váha balíků do 15 kg. Pokud zvolíte možnost vyzvednutí balíku kurýrem, je možno podat balíky s obvodovou délkou 300 cm a váhou až 40kg. Obecně platí tyto maximální rozměry: výška = 60 cm, šířka = 80 cm a délka = 200 cm (v případě PS 100 cm)

Pro více informací přejděte na „Rady pro balení“.


Do kterých zemí mohu balíky posílat?

Zasílání je možné do následujících zemí: Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Monako, Německo, Nizozemí, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Slovensko. Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Velká Británie.

Není možné podávat zásilky směrované mimo státy Evropské unie, resp. na všechna místa určení, která podléhají celnímu režimu a dále v rámci EU do následujících destinací: Andorra, Ceuta, Gibraltar, Řecko, Livigno, Malta, Melilla, San Marino, Kypr, město Büsingen am Hochrhein (poštovní směrovací číslo D-78266), zámořská území a všechny evropské ostrovy s výjimkou Velké Británie a Irska a ostrovů patřících k Německu a Chorvatsku.


Jaké standardní přepravní lhůty GLS nabízí?

V rámci České republiky je standardní přepravní lhůta do následujícího pracovního dne od podání. Zásilky posílané v rámci Evropy mají standardní přepravní lhůty doručení v rozmezí 24 a 96 hodin. GLS tyto zásilky doručuje v pracovní dny v obvyklých provozních dobách.


Kolik stojí odeslání balíku?

Ceny přepravy se vypočítávají podle cílové země, váhy a velikosti balíku. Velikostní třída je definována jako nejdelší strana + nejkratší strana balíku.

GLS rozlišuje následující velikostní třídy:

  • Velikost XS (obvod max. 80 cm)
  • Velikost S (obvod max. 110 cm)
  • Velikost M (obvod max. 140 cm)
  • Velikost L (obvod max. 175 cm)
  • Velikost XL (do maximální obvodové délky*)

*Maximální přípustná obvodová délka (1x délka + 2x šířka + 2x výška) = 300 cm (u balíku do PS délka stran max. 100 cm a odvod max. 300 cm)

Zde najdete ceník se všemi informacemi.


Na jakou částku je balík pojištěn?

Pojištění do výše 6.000 Kč je součástí základního přepravného. Pokud posíláte zboží vyšší hodnoty, můžete si objednat připojištění až do výše 20.000 Kč.


Kde mohu svůj balík podat k přepravě?

Balík můžete předat v libovolném GLS ParcelShopu, na jedno z 16 dep GLS v ČR, nebo si jej můžete nechat vyzvednout přímo u vás doma. Kurýr vás bude kontaktovat následující pracovní den po zadání objednávky (objednávka zaslaná po 18 hodině posledního pracovního dne v týdnu, během víkendu či svátku bude zpracována až následující pracovní den, svoz proto proběhne až druhý pracovní den od jejího odeslání).

Balík můžete podat v libovolném GLS ParcelShopu, nebo na každém z 17 dep GLS v ČR, nebo si jej můžete nechat vyzvednout přímo u vás doma. Kurýr vás bude kontaktovat následující pracovní den po zadání objednávky (objednávka zaslaná po 18 hodině posledního pracovního dne v týdnu, během víkendu či svátku bude zpracována až následující pracovní den, svoz proto proběhne až druhý pracovní den od jejího odeslání).


Kde se nalézá můj balík?

Svůj balík můžete on-line sledovat na webových stránkách GLS po zadání čísla balíku. Můžete zadat i více čísel oddělených mezerou nebo čárkou.


Mohu podat balík na dobírku?

Po registraci a zadání čísla bankovního účtu můžete tuto službu aktivovat pro všechny balíky doručované v rámci ČR. Váš balík bude doručen pouze, pokud příjemce uhradí vámi zadanou dobírkovou částku. Peníze vám GLS poukáže na účet do jednoho pracovního týdne.


Jaká je nejvyšší hodnota dobírky?

Službu dobírka je možno využít do výše 60.000 Kč.


Co je FlexDelivery Service?

U balíku s aktivovanou službou FlexDelivery Service umožníte příjemci vašeho balíku využít následující dodatečné komfortní služby:

  • Avizace doručení včetně předpokládaného časového okna prostřednictvím e-mailu
  • Možnost řídit proces doručení prostřednictvím on-line aplikace DeliveryManager, která nabízí volbu mnoha variant změn jednoduše po kliknutí na odkaz v e-mailu oznamujícím doručení zásilky.

Služba je dostupná pro zasílání v rámci České republiky – bezplatně pro odesílatele i příjemce.


Co je FlexDeliverySMS Service?

Tato služba rozšiřuje emailovou komunikaci s příjemcem spojenou s doručením vašeho balíku o zasílání SMS zpráv.